KONÍČKY BIATLONISTOV (1.časť) Clare Eganová: Biatlonistka hovoriaca šiestimi jazykmi - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

2. júna 2017

KONÍČKY BIATLONISTOV (1.časť) Clare Eganová: Biatlonistka hovoriaca šiestimi jazykmi

V najnovšom cykle Vám každý piatok prinesieme zaujímavosti z koníčkov biatlonistov po celom svete. #BiathlonFamily

1.časť - CLARE EGANOVÁ




Americká biatlonistka Clare Eganová sa vie dohovoriť s množstvom ľudí vo Svetovom pohári v ich vlastnom jazyku. Len vyučený lingvista vie rozprávať šiestimi jazykmi! Nedávno sa dokonca kvôli blížiacej sa olympiáde v Pchjongčchangu naučila po kórejsky, takisto precestovala s ostatnými biatlonovými tímami celý svet, čo jej ešte viac pomohlo rozšíriť jej jazykový talent.

BM: Ako ste sa dostali k učeniu jazykov?
Už dlhý čas sa milujem učiť jazyky z iných krajín, vždy som z nich bola fascinovaná. Keď som mala 10 rokov, boli sme na dovolenke v Porto Ricu (ostrov pri USA), kde sa hovorí španielsky. Bol to skvelý pocit počuť iný jazyk. Mesto, v ktorom som sa narodila - Maine v USA, som cudzí jazyk takpovediac ani nepočula. Keď som mala 16, išla som študovať do zahraničia, do Čile, kde som sa naučila po španielsky. V škole som sa učila francúzštinu, pretože Maine je blízko Québecu, čo je frankofónna provincia v Kanade. Na univerzite som študovala talianský a nemecký jazyk a strávila som jeden semester vo švajčiarskom Fribourgu, kde sa hovorí oboma jazykami. V súčasnej dobe som sa chcela naučiť nový jazyk. Podarilo sa mi to, keď sme išli na Svetový pohár v minulej sezóne do Kórey.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt clare egan usa

BM: Ako Vám to ide momentálne?
Bývam vo veľmi malom meste a nemohla som sa zapísať na kórejské lekcie. Tak som si kúpila učebnice pre študentov vysokých škôl, tiež som našla lekciu zadarmo pre začiatočníkov a počúvala audio ukážky. Naučila som sa kórejskú abecedu a musím priznať, že je veľmi jednoduchá. Teraz môžem čítať v kórejčine veľmi ľahko. Jedinou nevýhodou je, že nemám sa s kým po kórejsky rozprávať. Rozprávanie je najťažšia časť. Priala by som si mať skutočných jazykárov a chodiť na lekcie, kde by som sa naučila plynule rozprávať. Stále na tom pracujem a dúfam, že budúci rok budem vedieť povedať viac ako len Annyeonghaseyo (ahoj) a mannaso pankawayo (teší ma). Skvelá vec o biatlone je tá, že som si precvičila jazyky s biatlonistami z celého sveta. 


BM: Vyskúšali ste sa rozprávať kórejsky s kórejským tímom?
Áno, ale bola som strašne nervózna. Použila som kórejské pozdravy alebo som sa vyjadrila k počasiu. Takisto počas Svetového pohára v Pchjongčchangu, keď som nahlasovala svoje číslo na drese, povedala som ho po kórejsky. Myslím si, že sa to organizátorom a dobrovoľníkom páčilo!
Clare a Caitlin sa nie vždy zhodujú, keď výlet, ale keď oni robia oni dostanú veľa pripomienok od kolegu turistov!  Camel Hump tento rok v lete
Na slávnom Craftsbury Green Racing Project s kamarátkou Camel Humpovou.

BM: Ako sa Vám darí zlúčiť hobby s biatlonom?
Absolvovala som magisterský titul na univerzite v New Hampshire, kde som sa učila nové jazyky, a zároveň bola súčasťou lyžiarskeho tímu. To mi umožnilo robiť dve veci naraz: učiť sa jazyky a trénovať. To, čo robíme pre našu prácu ako športovci, je všetko fyzická práca. Je naozaj dobré mať vlastný koníček, ktorý je zároveň aj mentálnym koníčkom. Niečo, kedy si môžete sadnúť a cvičiť svoj mozog, nie telo. Myslím si, že vďaka tomu, že viem nemecky, taliansky či francúzsky, dokážem jednoduchšie spoznať veľa športovcov z rôznych kútov sveta na majstrovstvách sveta. 

BM: Druhý jazyk po kórejskom vystúpení je čínština pre Peking 2020?
Asi nie (smiech). Čínsky jazyk má viac ako 5000 znakov a musíte byť veľmi statočný sa to naučiť. Jedna moja časť sa chce učiť po rusky, ale myslím, že učiť sa kórejsky a rusky zároveň by bolo na mňa trochu moc.




Zdroj: BiathlonWorld

8 komentárov:

  1. Šikovnica!!! Len keby sa viac venovala biatlonu ako tým svojim novým jazykom :))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dobrý deň
    Predstavujem vám príležitosť pôžičky bez protokolu. Rýchle a efektívne jednoduché pôžičky doma! Kontaktujte ma pre viac informácií. E-mail: fabriceperin15@gmail.com
    ďakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. dobrý deň
    Ja som tajomník vážne veriteľ nadácie. Kontaktujte ma, aby vašu žiadosť bez protokolu. E-mail: estellevaron@gmail.com
    ďakujem!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. dobrý deň
    Som veriteľ, ktorý poskytuje osobné pôžičky pre každého, kto potrebuje úver. Ak kedykoľvek potrebujete požičať peniaze alebo financie Prosím láskavo kontaktujte ma tak, že vám pomôžu. Tu je môj e-mailovú adresu: arnaudrotsin@gmail.com
    ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dobrý deň
    Som veriteľ, ktorý poskytuje osobné pôžičky pre každého, kto potrebuje pôžičku. Ak kedykoľvek potrebujete požičať peniaze, slušne požiadajte, aby vám môže pomôcť. Tu je môj e-mailovú adresu: ismaeljeimy@gmail.com
    ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  6. dobrý deň
    Mám dôležitú kapitálu, ktorý umožní mi udeliť osobitné krátkodobé a dlhodobé úvery za vážnu osoba, spoločnosť alebo spoločnosť, ktorá chce tento úver. Mám dotaz, že uznanie rukou certifikované dlhu a tiež niekoľko kúskov poskytnúť. Tu je môj email: idriselba02@gmail.com
    ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  7. dobrý deň
    Sme veľké inštitúcie sa špecializuje na financovanie a investície pomôcť ľuďom; Spoločnosti alebo spoločnosti v ťažkostiach. Pomôžeme vám pri vašich problémoch nakoniec Ak ste v tejto situácii. Neváhajte a kontaktujte nás, tu je náš e-mail: estellevaron@gmail.com
    ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  8. dobrý deň
    Mám kapitál použiteľný udeliť špeciálne úvery a dlhodobé úvery alebo financovanie pre akýkoľvek seriózny človek ochotný úver. Je na vás zistiť mesačné platby. Zaujímalo by ma ruky uznávanie certifikovaného dlhu, ako aj časti majú byť poskytnuté. Tu je môj email: carlosribeyiro@gmail.com
    ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť