Keď si biatlonisti nechajú pokresliť zbraň - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

1. júna 2017

Keď si biatlonisti nechajú pokresliť zbraň

Johannes Thingnes Bø (foto: BiathlonWorld)
Zbraň je pre biatlonistov najväčšou pýchou a klenotom. Mnoho biatlonistov si na svoje pušky vymýšľa najrôznejšie motívy a vzory. Fantázii sa medze nekladú. A výsledky stoja naozaj za to.

Nádhernú zbraň nosí na preteky Svetového pohára Anton Shipulin. Po celej dĺžke má namaľované dračie šupiny a pri bližšom pohľade odhalíme celého draka. A príbeh tejto pušky? "Pred dvoma rokmi mi jedna kamarátka, ktorá mi pomohla s dizajnom mojej pušky, povedala, že si môžem vybrať ľubovoľný obraz alebo objekt. Nemusel som dlho premýšľať, v hlave som mal dve myšlienky - lev alebo drak. Rozhodli sme sa pre draka. Páči sa mi, ako puška vyzerá, stala sa mojím talizmanom. Pre mňa nie je najdôležitejšie ako puška vyzerá, ale ako je pohodlná. A moja puška kombinuje oboje, " prezradil Shipulin.



Zaujímavý vzor môžeme nájsť tiež na puške Johannesa Thingnese Bøa. Nórsky pretekár razí heslo: Ružová je nová čierna. A dôvod výberu farieb? "Vlani bola moja puška úplne ružová. Pred koncom sezóny som dostal novú pušku a nebol čas ju úplne nafarbiť ružovú, takže ružové sú len niektoré časti, zvyšok je štandardný. Skúšal som ružovú, pretože to bolo niečo nové a ja som nič podobné predtým nevidel. Budúcu sezónu vyskúšam inú farbu. Možno, keď mi ľudia pošlú nejaké kresby a jedna z nich sa mi zapáči, môžem použiť jednu z nich. "



Sestry Selina, Elisa a Aita Gasparinové, nielenže súťažia v rovnakom športe, ale tiež majú špeciálne vzory na svojich puškách. S ideou kresby na puške prišla najmladšia zo sestier Aita. "Urobili sme to v lete 2015. Cez internet som spustila projekt, na ktorý veľa ľudí poslalo peniaze, takže som mohla získať novú pušku. A potom som prišla s nápadom nového dizajnu. Hlavná vec bola vybrať dizajn. Kto bude umelec, sme vedeli. Umelcom mal byť švajčiarsky maliar, ktorý zvyčajne navrhuje masky pre hokejových brankárov. Jeho obrazy sú skvelé, takže sme mysleli, že by bolo fajn mať také kresby na svojich puškách." Podľa sestier bolo veľmi ťažké rozhodnúť, aký motív budú na svojich puškách mať. Aita sa nakoniec rozhodla pre snežného leoparda, Elisa má motív hôr z miesta, kde sme sa narodili. Seline s výberom pomohli fanúšikovia, ktorí nakoniec vybrali horiace drevo.





Naozaj pôsobivý je príbeh vzniku zbrane francúzskeho pretekára Quentina Filllona Mailleta. Tento biatlonista je totiž zároveň konštruktér, návrhár aj užívateľ tejto zbrane. Je to síce časovo náročné hobby, ale výsledok stojí za to. Na svojej puške pracoval šesť mesiacov. "Nikdy som neprestal hľadať nové možnosti a riešenia ako strieľať lepšie. Nikto nevie lepšie, než vy, čo vám vyhovuje. Možno pred olympiádou budem viac pracovať na konštrukcii pušky."



Alexej Slepov je veľmi zábavná a pozitívna osoba. Vždy ho vidíte s úsmevom na tvári a dobrou náladou. Avšak pokiaľ ide o samotný biatlon, je sústredený a vážny: "Je lepšie pracovať najprv na sebe a potom na nejakom dizajne." Po minulej sezóne Slepov zmenil svoju pušku, na ktorej má namaľovanú ruskú vlajku. Nebolo to ale jeho rozhodnutie: "Môj osobný tréner vyrobil túto skvelú pušku len a len pre mňa. Spočiatku bola celá čierna a trénoval som s ňou asi dva mesiace, no potom ma tréner prehovoril so slovami, že ak chcem reprezentovať Rusko, mal by som mať na puške rodnú vlajku. Tak sme ju premaľovali a ja som naozaj rád!"



Američanka Joanne Reidová sa domnieva, že šťastie je neoddeliteľnou súčasťou biatlonu. Táto viera sa odráža v jej puške. "Dáma na prednej strane mojej pušky je Lady Fortune - pani biatlonu. V športe plnom vzostupov a pádov, ktorý závisí na oboch zručnostiach a šťastí, šanca je súčasťou nášho života. Bez šťastia nemôžeme uspieť, a ono je naozaj vrtkavý milenec. Ale nezabudnite, že odvážnemu šťastie praje! V tejto reprezentácii som našla zbraň krásnu, divokú, a pritom vkusnú zároveň."



Farebnými puškami sa môžu pochváliť aj Veronika Vítková či Karin Oberhoferová, ktorú neuvidíme dlhšie, pretože je tehotná

Súvisiaci obrázok

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt biathlon rifles color karin oberhofer

Zdroj a foto: BiathlonWorld

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára