Zaujímalo ma, ako trénuje Kuzminová, hovorí nový slovenský tréner Tomáš Kos - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

1. septembra 2018

Zaujímalo ma, ako trénuje Kuzminová, hovorí nový slovenský tréner Tomáš Kos

Súvisiaci obrázok

Tomáš Kos a Slovinsko. Toto dlhoročné spojenie tento rok skončilo. Český tréner prijal ponuku zo Slovenska a bude trénovať slovenských mužov, Anastasiu Kuzminovú a Teréziu Poliakovú.

V novej úlohe sme ho mohli vidieť na Majstrovstvách sveta v letnom biatlone v Novom Meste na Morave, kde sa radoval zo šiesteho miesta Martina Otčenáša. Práve vo Vysočina Aréne sme vyspovedali nového trénera Tomáša Kosa.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt tomáš kosNa otázky odpovedá TOMÁŠ KOS (50): 

Po dlhej dobe ste opustil Slovinsko a prešiel na Slovensko. Dozrel čas na zmenu?

Bol som tam 18 rokov, a to je dlhá doba. Zvlášť keď je človek v zahraničí. Už som o tom premýšľal dlhšiu dobu, raz to prísť muselo a došlo k tomu tento rok.

Ponuka zo Slovenska Vás teda zaujala aj tým, že sa priblížite k domovu?

Skôr som si chcel po tých 18 rokoch dať pauzu, ale zavolali mi zo Slovenska, že majú záujem o spoluprácu. Dohodli sme sa na podmienkach, ktoré mi vyhovujú, takže sme sa dohodli.

Aká bola Vaša motivácia? Dosiahnuť so slovenským tímom možno také úspechy ako s tým slovinským?

Samozrejme záleží na športovcoch, ktoré máte k dispozícii, ako s nimi pracujete a čo od nich očakávate. Každý nemá ambície na medailové pozície. Skôr ide o to dostať zo športovcov maximum, na čo majú. To je moja hlavná motivácia.

Budete pôsobiť predovšetkým ako strelecký tréner v skupine Daniela Kuzmina, je to tak?

Áno, práve Daniel ma požiadal o pomoc. Síce veľa spolupracujeme, ale mojou hlavnou zodpovednosťou je streľba.

Ako dlho už s tímom pracujete a aké sú prvé dojmy?

Bol som na prvom sústredení, ktoré zhodou okolností prebiehali v Pokljuke, takže to zase taká zmena nebola (smiech). Potom sme tiež cestovali do Oberhofu a letných MS, je to naša tretia spoločná akcia. Zatiaľ mám z tímu dobrý dojem. Veľmi ma zaujímalo, aký systém tréningu u Nasti Kuzminovej praktizujú. Predsa len je to svetová špička. Musím povedať, že ten spôsob tréningu je iný ako u väčšiny tímov. Anastasii to vyložene sedí, ale som zvedavý, či to Daniel dokáže preniesť aj na chlapcov a Terku Poliakovú. To ma naozaj veľa zaujíma.

Anastasia Kuzminová v minulej sezóne veľmi rýchlo behala, ale v niekoľkých prípadoch ju nepodržala streľba. Vidíte u nej priestor na zlepšenie?

Ako som ju mohol poznať, tak je to veľká profesionálka. Vie o športe i o streľbe strašne veľa. Je to len o hlave. Technicky všetko zvláda. Má dar, že sa dokáže dobre pripraviť na veľké preteky a tam väčšinou dokáže uspieť. To je jej hlavná sila. 

Čítajte tiež: Ivona Fialková: Zimný športovec si najťažšie tréningy odmaká v lete, hovorí mladšia sestra Fialková, ktorá stíha popri športe aj študovať

Čoskoro Vám prinesieme rozhovory s poľským mladíkom Wojciechom Janikom, ktorý prezradí o sebe, že tvrdo na sebe pracuje, z čoho pramenia vynikajúce výsledky na domácej i svetovej scéne, Michaelom Röschom, ktorý v 35 rokoch obetoval všetko do biatlonu či zaujímavé rozhovory s majsterkou Slovenska Alicou Ďurkovou, ktorá v neskorom veku prestúpila od tancu k biatlonu.


Foto: Tomáš Kos (www.delo.si)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára