Bjørndalen po štvrť roku v Číne: Naskytli sa mi až neuveriteľné možnosti - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

27. októbra 2020

Bjørndalen po štvrť roku v Číne: Naskytli sa mi až neuveriteľné možnosti

V máji vyrazil na dobrodružnú cestu do Číny, aby dohliadol na svojich zverencov. Nakoniec tam s nimi Ole Einar Bjørndalen strávil sám štvrť roka. A získal mnoho dôležitých poznatkov.


Naskytlo sa mi tu množstvo možností

Tri mesiace sa legendárny Nór staral o jedenásť čínskych biatlonistov, ktorých od minulého roka vedie ako hlavný kouč. "Pracoval som po celý čas zhruba od šiestej hodiny rannej do jedenástej večernej," opisuje Ole Einar Bjørndalen v telefónnom rozhovore z Vnútorného Mongolska, kde prebieha ďalšie sústredenie čínskej reprezentácie.

Teraz už môže využiť pomoc svojich trénerských kolegov. Nórskych asistentov Tobiasa Torgersena a Erika Kulstada, streleckého trénera Francúza Jeana-Pierra Amata a manželku Darju Domračevovú, ktorá má na starosti ženy.


Ole s manželkou Darjou Domračevovou, ktorá trénuje čínske ženy, zatiaľ čo on je hlavným trénerom čínskej repre. (Autor: Geir Olsen)

Napriek tomu je Bjørndalen rád, že mohol tak dlho pobudnúť v Číne sám. "Bolo to ťažké, ale extrémne poučné. Počas troch mesiacov, ktoré som strávil sám v Číne, som spoznal čínsku kultúru. Keď stlačíte správne tlačidlo, tak sa dostanete k netušeným zdrojom. "

Svoje slová štyridsaťšesťročný rodák z Drammenu ešte upresňuje. "Systém je úplne iný, než aký som kedy zažil. Ale keď ho pochopíte, naskytnú sa vám až neuveriteľné možnosti. "


Číňania potrebujú vedenie

Aj vďaka dobrému zázemiu verí, že jeho tím uspeje budúci rok na domácej olympiáde v Pekingu. Hoci pandémia v mnohom narušila plány. "Chcel by som mať ešte jeden rok navyše. Ale možné je všetko. V minulej sezóne sme mali 16. miesto. Keď budeme mať budúci rok od 1. mája perfektnú prípravu bez prerušenia, môže to byť dobré, " verí Bjørndalen.

A pochvaľuje si, ako sú jeho zverenci pracovití. "Čo sa naplánuje, to sa tiež zrealizuje. V Európe a Nórsku sú športovci asi samostatnejší. Číňania potrebujú dobré vedenie, ale potom sú schopní čohokoľvek. "

Do Európy by čínsky tím mal doraziť 16. novembra, teda necelé dva týždne pred prvými pretekmi. Tie naznačia, ako sa podarila príprava vo výhradne domácich podmienkach.

Zdroj: adressa.no, K.Halberštádt
Foto: Ole Einar Bjørndalen (zdroj: Privat)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára