SP Oberhof: Prvá výhra Vittozziovej otvorila nový rok. Kuzminová končí 7. - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

10. januára 2019

SP Oberhof: Prvá výhra Vittozziovej otvorila nový rok. Kuzminová končí 7.

Lisa Vittozzi
Nový rok 2019 najlepšie rozbehla Lisa Vittozziová. S tretím najrýchlejším behom a bezchybnou streľbou zvíťazila v prvom závode - šprinte vrámci 4.kola SP v nemeckom Oberhofe. Zo slovenských reprezentantiek sa do elitnej desiatky prebojovala Anastasia Kuzminová na 7.mieste, Paulína Fialková po dvoch chybách obsadila 21.priečku.

Aj na začiatku roka 2019 zostáva na čele talianska vlajka. V šprinte v Oberhofe ale Dorotheu Wiererovú na prvej pozícii zastúpila Lisa Vittozziová . Stále ešte len 23-ročná biatlonistka predviedla tretí najrýchlejší beh a bezchybnú streľbu, čo jej stačilo k premiérovému víťazstvu vo Svetovom pohári v kariére.

Pozíciu Vittozziovej ohrozovala v dobrej forme jazdiaca Anaïs Chevalierová, ale na trati bola predsa len o kus pomalšia a skončila o 5 sekúnd druhá. Tretia bola so stratou 15 sekúnd Hanna Öbergová. Švédka tak zopakovala úspech z Nového Mesta na Morave.

K tomu mala blízko aj Marte Olsbuová Røiselandová. Nebyť jednej chyby pri streľbe postojačky, tak vyhrala. Na štvrtom mieste totiž strácala 18 sekúnd. Medzi úspešné sa dnes radí aj piata Iryna Kryuková a šiesta Vita Semenková .

Anaïs Chevalierová blahoželá víťazke. (foto: Biathlonworld)

Nemecký prepadák

Anastasia Kuzminová môže ľutovať dvoch chýb postojačky, ktoré jej zabránili v ceste za obhajobou minuloročnej výhry. Vďaka druhému najrýchlejšiemu behu ale nechýbala medzi elitou, skončila siedma.

Po dvoch chybách urobili aj 21. Paulína Fialková a 24. Dorothea Wiererová . Pre obe to znamená najhorší výsledok v sezóne. Wiererová aj tak ale zostáva v čele Svetového pohára, na Paulu má k dobru 33 bodov. Prepad formy z konca roka potvrdila až 44. Kaisa Mäkäräinenová. Fínka vybuchla na ležke, musela hneď na tri trestná kolá. Potom prišlo ešte ďalšie trestné kolo po stojke.

Úplný kolaps dnes postihol domácu reprezentáciu, ktoré chýbala najväčšia hviezda Laura Dahlmeierová. Najvyššie sa dostala 34. Karolin Horchlerová , o 2 priečky za ňou bola najrýchlejšia žena dnešného závodu Denise Herrmannová. Tá si dala 2krát 150 metrov navyše.

Ivona Fialková, ktorá štartovala s číslom 42 mala našliapnuté vysoko. Nádeje jej sklesli po dvoch nepresnostiach v stojke. Zaradila sa aj tak na solídnu 23.priečku, iba dve sekundy za staršou sestrou. Bežecký kolaps znovu potvrdila Terézia Poliaková, ktorej nesvedčia podobne náročné podmienky. S dvomi chybami (1+1) skončila hlboko vo výsledkovej listine a dopriala si dvoch snehuliakov. Patrilo jej 88.miesto.


Vyjadrenia Sloveniek

A.Kuzminová (pre RTVS): "Dve chybičky na úvod ma vôbec nepotešili. Už na nástrele bolo vidno, že je to náročné, že mi dlho trvalo, kým som nastrelila. Ešte neviem presne, kde som urobila chybu, určite sa porozprávam so streleckým trénerom, ale predpokladám, že to bol vietor, aj keď sa tak viac ukľudnil. Alebo možno niečo s dýchaním. Veľmi ma tie chyby mrzia, keďže stojka bola nulová, celkom slušná. No fakt tá ležka nebola v správnom tempe, tak nepadli dve nuly.
Ale na tieto preteky som nastúpila s dobrými spomienkami na minulý rok, s dobrým pocitom, tak sa budem snažiť to zachovať, nevadí. Na trati boli celkovo veľmi zvláštne podmienky, sneh bol ťažký, pomalý, každý z pretekárov sa potrápil viac, než bolo treba. Aj keď to vyzerá na slušný bežecký výkon, dosť som bojovala s traťou. Verím, že v stíhačke budem mať dobrú pozíciu na štarte, nastavenie a náladu. Pred nami sú ďalšie dni a ďalšie boje."


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt kuzmina oberhof
Anastasia Kuzminová

P.Fialková (pre RTVS): "
Hneď ako som vyštartovala, som cítila, že bežecky to zjavne nebude môj deň. Bojovala som s tým a to, že som dala prvú ležku nulu, ma povzbudilo a nakoplo, aby som bojovala aj v tom ďalšom kole. Bohužiaľ, nevyšla mi stojka, ale do poslednej chvíle som bojovala o čo najväčší výsledok a o čo najviac bodov. Veľmi som chcela začať nový rok tak, ako som skončila ten starý, nepodarilo sa, ale dní na boj bude ešte veľa.
Tunajšia trať je veľmi náročná, sneh, ktorý tu napadal posledné dni, bol dosť pomalý a vzalo mi veľa síl s tým bojovať. Skrátka, bežecky to nebol môj deň. Pred stíhačkou si už len oddýchnem a urobím nejaký ľahký tréning. Musím variť s takou vodou, akú som si pripravila, takže  Oberhof sa bude bojovať asi v takýchto pocitoch."

I.Fialková (pre RTVS): "Myslím si, že s dnešným výkonom som celkom spokojná. Pri dnešných streľbách je 0+2 celkom priemerný výkon. Na tej stojke mi trošku fúkalo, preto som sa rozhodla ísť až na stav č. 29, tam boli dve trestné chyby, ale snažila som sa to dobehnúť v poslednom kole. Keď si pozriem analýzy, uvidím, či sa mi to podarilo alebo nie. Vietor sa tu stále mení, tak sme si povedali, že sa až počas pretekov rozhodnem, na ktorý stav pôjdem. Na tých zadných stavoch sa človek menej vydýcha, no kvôli vetru si myslím, že č. 29 bolo dobrým rozhodnutím.
V tejto sezóne to je asi najhoršia trať. Vždy v novom stredisku si vravíme, že aká náročná trať je, ale táto je skutočne náročná. Sneh je ťažký, zjazdy náročné, čiže za mňa je toto jedno z najťažších stredísk. Som tu prvýkrát, čiže všetko je nové, ale veľmi náročné."

trénerka A.Murínová (pre RTVS): "Musím pochváliť Ivku, dnes po bežeckej stránke zabrala, v stojke dve chyby, takže baby si dnes odstrelili pekné miesto do Top 5. Paula si na veľké očakávania musí zvyknúť. Ešte sa to utrasie a o dva dni je nový pretek, takže pôjdeme ďalej. Dnes si oddýchnu, trochu zresetujú hlavu a pripravia sa. V sobotu sú štyri streľby a dnes sme videli, že sa pretekalo hlavne na strelnici. Tie, čo mali dve nuly, sú vpredu. Dnes bolo lepšie počasie a tým pádom aj streľby vyrovnanejšie, s dvoma ranami mimo sa nedalo moc vpredu pretekať."

Výsledkový servis


Foto: Lisa Vittozziová (Autor: AFP)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára