Suverénna Kuzminová ovládla šprint v Ruhpoldingu, Fialková 14. - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

17. januára 2019

Suverénna Kuzminová ovládla šprint v Ruhpoldingu, Fialková 14.


Dnešné šprinty vrámci 5.kola Svetového pohára v Ruhpoldingu boli aj napriek včerajšiemu odloženiu kvôli kalamitnej situácii v okrese Traunstein usporiadané na jednotku. Anastasia Kuzminová v ženskej časti predviedla famózny výkon a pridala tak siedme celkové víťazstvo v šprinte a pätnásty triumf vôbec. Z druhej priečky sa tešila Lisa Vittozziová, ktorá ovládla šprint aj stíhacie preteky v Oberhofe. Rýchlym behom a presnou streľbou potvrdila bronzové umiestnenie Hanna Öbergová.


Nasťa prvá na všetkých medzičasoch

Do šprintu vstupovala s najvyššími ambíciami Talianka Lisa Vittozziová. Tej sa mimoriadne podarila predošlá zastávka v Oberhofe, kde predvádzala bravúrne výkony. V šprinte aj v stíhačke zvíťazila a pripísala si premiérové víťazstva vo Svetovom pohári. V tomto stredisku podčiarkla svoju životnú formu.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt lisa vittozzi 2019
Lisa Vittozziová (Autor: Robert Michael)
Dnes ju dokázala prekonať práve dnešná víťazka Anastasia Kuzminová. V behu jej nadelila 8 sekúnd a taktiež strieľala rýchlejšie než Talianka. Na ležke aj stojke vybielila všetkých desať terčov, v rýchlosti streľby zaostala len o 9 sekúnd za Dorotheou Wiererovou, ktorá ale pridala jednu nepresnosť v ležke, krúžila teda 150 m a v cieli skončila šiesta. Naša druhá najúspešnejšia Slovenka tejto sezóny sa 60 bodovým víťazstvom v celkovom hodnotení posunula na 4.priečku.

Darilo sa aj olympijskej víťazke, 23-ročnej Hanne Öbergovej. Podobne ako v Oberhofe, aj dnes jej to v šprinte stačilo na bronzové umiestnenie. Druhú priečku jej odsunul slabší beh, pretože na trati zaostala za najrýchlejšou Nasťou takmer o pol minúty. V hromadných štartoch, ktoré sa idú v nedeľu bude jasne patriť medzi favoritky.
Stupeň víťazov v Ruhpoldingu (Autor: Petr Slavík)



Štvrtá Marte Olsbuová Røiselandová urobila v stojke jednu chybu, ale výborne bežala, preto sa zaradila k tomu najlepšiemu na trati. Anais Bescondová skončila piata, Dorothea Wiererová s chybou v ležke šiesta.

V hodnotení Svetového pohára sa náskok Dorothei Wiererovej pomaly ale isto znižuje. Oproti Lise Vittozziovej je lepšia už len o 26 sekúnd a s jej stúpajúcou formou je možné, že ju predstihne a prevezme si žltý trikot. Na treťom, resp. štvrtom mieste sú naše reprezentantky. Paulína Fialková má 401 bodov, Nasťa 387. Elitnú päticu uzatvára Francúzka Anais Chevalierová, ktorá si v dnešnom šprinte pripísala siedme miesto a na konto 36 bodov.


Paulína blízko desiatky, Fialková a Poliaková bez bodov

V sérii horších výsledkov aké predvádzala v prvom trimestri pokračuje kométa sezóny Paulína Fialková. Začala pomalšie, no svoj bežecký výkon stupňovala. Na strelnici si v úvodnej položke dopriala chybu, druhú položku strieľala dlhšie, čo je dôležité, zvládla ju suverénne. Hoci bola po druhej položke osemnásta, výborným posledným kolom to vylepšila na štrnástu pozíciu s mankom cez minútu.
Paulína Fialková (Foto: TASR)
Tri chyby (2+1) urobila Ivona Fialková, ktorá dnes nemohla počítať s bodmi. Bežecky ani strelecky jej závod nevyšiel. Na 62. priečku so stratou 2:22 minút bude chcieť čo najskôr zabudnúť.

Terézii Poliakovej včera aj dnes vyjadrovali podporu stovky ľudí cez sociálne siete po tom, čo sa na ňu zosypala spŕška nenávistných komentárov po neveľmi úspešných účinkovaniach v predošlých kolách. Platí u nej, že nie je zdravotne úplne v poriadku, no chce súťažiť a pomáhať tímu najmä v štafetách. Jej výkon na trati sa postupne zhoršuje a aj dnes bolo zrejmé, že to bude horšia ako dvojminútová strata. Ležku mala dobrú, nechala na nej posledný terčík, stojka bola rovnaká. V záverečnom kole stratila výrazne, čo jej stačilo len na 91.priečku.


Vyjadrenia slovenského tímu pre RTVS

A.Kuzminová: ,,No som rada, že hlavne na strelnici sa to podarilo vybieliť, presne tak ako v oberhofskej štafete. Sú to pekné dve nuly, hoci pomalšie. Pred každou jednou ranou som sa narobila, ale teší ma to. Snažila som sa byť najrýchlejšia na trati, aj dnes sa dobre strieľalo kvôli bezvetriu. Bojím sa zakríknuť svoju streleckú formu, ale aspoň už konečne vidím výsledok tvrdej dlhodobej práce nielen strieľať, ale aj triafať. Pred sebou máme ešte masový štart, ktorý sa mi páči viac než stíhačka. Dnes mám ešte lepšie lyže než včera, bála som sa, že po mužských pretekoch to bude rozbité, ale chvalabohu, je to dobré. Ruhpolding nás veľmi potešil, počasím aj traťou. Diváci sú tu blízko trate, je to niečo iné než v ďalších strediskách. Sú strediská, kde pretekár akoby vchádza do náručia divákov a tu sú len na jednej strane, takže je to o niečo príjemnejšie. Pretekár sa lepšie sústredí na trať a na vlastnú prácu.."

P.Fialková: "Nie som tak celkom spokojná, myslela som si, že sa mi bude bežať lepšie. Bohužiaľ, prvé kolo naznačilo, že ešte stále asi nie som v takej dobre forme, ale strelecky... Musím si to pozrieť ešte s trénerkou, lebo neviem, kde padla tá jedna chyba, keďže je tu úplne jednoduchá strelnica, bezvetrie, takže nemám vedomosť o mojej vlastnej chybe. Bude ma to dlho mrzieť, lebo som dnes mala na 0-0. Snažila som sa dostať do dobrej pozície, hoci to možno bolo na úkor času, ktorý bol trošku dlhší než obvykle, ale hlavne že to bola nula a mohla som v poslednom kole ešte bojovať o nejaké sekundy. Rozhodne sa tu cítim lepšie, hoci nie som stopercentne spokojná s dnešnými pretekmi, ale prežila som tu pekné chvíle, takže budem rada na tunajšie trate spomínať. Masák je nový deň = nový štart a všetko môže byť všelijako, takže sa musím namotivovať a pokračovať v dobrých výkonoch."

I.Fialková: "Tri chyby sú zlá strelecká bilancia, nieto ešte tu v Ruhpoldingu, kde sú dobré strelecké podmienky a strelnica je v zjazde, čiže tu sa strieľajú nuly a súboj je skôr bežecký. Ja som nemohla moc pretekať, hneď na ležke som dala dve trestné kolá, čo ma asi z dnešného preteku bude mrzieť najviac. Myslela som si, že ležku mám celkom vyšperkovanú, dávam samé nuly a vážne neviem, čo sa stalo, kde padli rany, lebo ani nefúkalo. Možno som zaujala zlú polohu. Už dávno sa mi to nestalo, tak to s trénerkou vyhodnotíme. Potom som sa snažila dobiehať na trati, ale s tými kolami sa ťažko bežalo. Trošku som zariskovala na stojke, rýchlejšie som ju odstrieľala a prišla jedna chyba. Keby bola tá ležka stopercentná, tak by to vyzeralo ináč. Ja sa na každý pretek teším, no dnes to nevyšlo. V Oberhofe to dvakrát vyšlo, tak verím, že je v mojom prípade sínusoida šťastia, hore-dole, a budem sa snažiť tak ako v Oberhofe aj tu v Ruhpoldingu podať stopercentný výkon."

D.Kuzmin: Dnes to boli úžasné preteky. Prvýkrát v Ruhpoldingu za celú Nastinu kariéru získala pódium a víťazstvo, takže to je úžasný pocit. Perfektne pracovala, je to výnimočné. Ja som šťastný, že tá strelecká forma ide, graduje hore, prosto je to fajn, super. Dúfame, že bežecky to bude dobré a musíme to potiahnuť na majstrovstvá sveta."
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt daniel kuzmin

T.Kos (strelecký tréner A.Kuzminovej): "Dnes boli konečne dve nuly za sebou, potvrdila to hlavne v tej ležke, ale aj v stojke a potvrdila svoju výkonnosť z Oberhofu. Teraz sa dostala do pohody, takže aj do budúcna môžeme čakať podobné výsledky ako dnes. Pri streľbe nadobudla istotu, zmenila polohu hlavy na lícnici, čo si myslím, že jej pomohlo. Ak bude všetko v poriadku, tak ženská strelecká forma je tak dobrá, že ak bude v pohode ako dnes, tak bude pokračovať v tomto smere. Jej ležka bola super, bola taká, aká mala byť. So stojkou bojovala, ale každú ranu vybojovala a to dnes bolo podstatné.."


Výsledkový servis

Výsledky šprintu žien
Analýza závodu
Celkové hodnotenie Svetového pohára
Celkové hodnotenie šprintu žien

Závody v Ruhpoldingu pokračujú zajtrajšími mužskými štafetami aj so slovenským tímom v zložení Michal Šíma, Matej Kazár, Tomáš Hasilla, Martin Otčenáš o 14:30.

Zdroj rozhovorov: RTVS
Titulné foto: Anastasia Kuzminová (Autor: Petr Slavík)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára