Poliaková hodila urážky za hlavu, s novým trénerom plánuje nové výzvy - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

11. augusta 2019

Poliaková hodila urážky za hlavu, s novým trénerom plánuje nové výzvy

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt terezia poliakova
Dostávala samé neprajné správy na jej adresu, že chcela s biatlonom skoncovať. Z diskusií na sociálnych sieťach si Terézia prestala robiť ťažkú hlavu ešte pred Majstrovstvami sveta vo Švédsku v marci tohto roku.


Pod vedením Geyera

Už prestala čítať nenávistné komentáre, ktoré jej neprispievali k správnej mentálnej či fyzickej pohode. To je kľúčová vec pre biatlon. Trénovala vtedy v Oberhofe u Nemca Manfreda Geyera a zo zlej nálady jej pomohol aj mentálny kouč. Zabralo to. Terézia Poliaková podala najlepší výkon zimy práve na MS 2019 a pomohla slovenskej štafete k 6. miestu.

„Kašlem už na to, čo všetko bolo napísané na moju adresu. Dúfam, že neprajníci nebudú mať viac možnosť písať mi škaredé odkazy,“ vraví tridsaťročná Poliaková s odkazom na nadávky, ktoré sa na ňu valili zo sociálnych sietí po nevydarených štafetových úsekoch v januári 2019.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt terezia poliakova
Rozhodla sa dať na ďalší boj. Ako samostatná „jednotka“ pred zimou 2019/20. Pod vedením Nemca Geyera. „Keď mi bolo v minulej zime najhoršie, Daniel Kuzmin a Pavel Kobela mi vybavili tréning v Oberhofe s Manfredom Geyerom,“ rozprávala biatlonistka z Valaskej na Horehroní.

„Jeho systém práce sa mi zapáčil. Keď Kuzmin, ktorý ma trénersky viedol, oznámil po minulej sezóne, že končí ako kouč mužov a Nasťa sa bude pripravovať individuálne, prišla na rad otázka, čo so mnou. Spýtala som sa, či by bolo možné pokračovať s Geyerom. On s tým súhlasil a už mám za sebou päťtýždňové sústredenie v Nemecku.“ 

Slovenky momentálne netrénujú ako skupina, ako reprezentačné družstvo. Kuzminová má individuálny plán, sestry Fialkové sú s Murínovou a Bajčičákom. Nebyť riešenia s Geyerom, Poliaková by bola z hľadiska prípravy „na ocot“. Takže Slovenský zväz biatlonu i Poliakovej zamestnávateľ, Dukla Banská Bystrica, súhlasili s Geyerom ako vhodným riešením. 

Dúfam, že neprajníci nebudú mať viac možnosť písať mi škaredé odkazy.

 Lepšia nálada v skupine

„Neuveríte, ale nedávno som až päť týždňov strávila na letnom sústredení v Oberhofe. A zvládla som to!“ povedala s hrdosťou v hlase Poliaková. „Aj vďaka tomu, že som mala možnosť trénovať s Nemkami z klubu z Oberhofu. Keď strieľame v skupine, je to hodnotnejší tréning.“ 

Ešte na jednu otázku treba odpovedať: či nebola možná spolupráca Poliakovej so sestrami Fialkovými...

„Ako by som na to odpovedala...“ začala Terézia, piata zo zimnej olympiády 2018 v štafetách žien. „Ony už majú vo svojom tíme zabehnutý systém, ktorý im sedí a je im šitý na mieru. Keďže sme sa predtým rozdelili, nebol by to dobrý nápad dávať nás znova dokopy. Ja som spokojná s Geyerom.“

Terézia Poliaková
Myšlienku ukončiť kariéru po sezóne nemala. Na rozdiel od januára 2019, po štafetách v Oberhofe a Ruhpoldingu a nenávistných komentároch od fanúšikov.

„Mala som toho vtedy plné zuby, ale tréning s Geyerom som už vtedy poňala ako novú výzvu pre seba. Takže buď teraz, alebo definitívne čau!“ vravela nám. „Piate miesto z Pchjongčchangu v štafetách dáva aj mne možnosť na kvalitnú prípravu, keďže sme vyjazdili top tím a sú financie na to, aby som sa mohla dobre pripraviť na zimu 2019/20. Zo všetkých mojich trénerov som mala najradšej Pavla Kobelu, ktorého tréningy mi najviac sedeli. Geyer má podobný koncept prípravy. Manfred má vie skritizovať, ale aj pochváliť. Pokračujeme spolu v auguste na kempe v talianskom Val Martel.“

Ocitla sa v neslovenskom prostredí, ale ako vraví, na dobré sa ľahko zvyká. 

„V Oberhofe som síce bývala v kasárňach, ale majú tam k dispozícii dve dráhy na kolieskové lyže, dve strelnice a posilňovňu. Všetko na jednom mieste aj s možnosťami jazdiť dosýta na horskom bicykli,“ dodala Terézia na dokreslenie. „S takouto prípravou na sezónu som spokojná. Vo voľných chvíľach si akurát zariaďujem kuchyňu v byte vo Valaskej. Ja rada varím a pečiem. V oddychovom týždni pred ďalším sústredením sa zamestnávam niečím mimo biatlonu.“


Kto je Manfred Geyer?

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt manfred geyer

Nemec Manfred Geyer v rokoch 2012 až 2014 viedol mužskú reprezentáciu Slovenska. Ani potom neprerušil kontakty so slovenským biatlonom. Teraz prevzal 68-ročný kouč, bronzový medailista so štafetou NDR zo ZOH 1976, Terku Poliakovú. 

„Terézia už nie je mladá športovkyňa. V biatlone sa nedá všetko vymeniť, ale detaily v jej tréningu istotne áno. Pokúšam sa presadzovať môj tréningový systém, aký som sa naučil v Nemecku, vložiť do jej prípravy. Ide o to, aby o niečo rýchlejšie behala, pretože nemôže zaostávať za najlepšími vo Svetovom pohári o viac ako dve minúty. Neviem, kde stratila v minulých rokoch toľko sekúnd. Opticky nevyzerá z hľadiska bežeckej techniky zle, ale má odstup za najlepšími. Nerobím zázraky, ale chcem jej pomôcť,“ vravel nám Geyer. Za najrýchlejšou v šprinte v minulej sezóne zaostala Terézia o vyše dve minúty.

Pridal ešte: „Mne sa nepáči, čo sa deje na Slovensku v ženskom biatlone, že každá športovkyňa, alebo dve, robia tréning pre seba. Individuálny tréning ja odmietam. Teréziu som zapojil v Oberhofe do skupiny dievčat z klubu. Ona potrebuje tréningové porovnanie,“ dodal Geyer. 


Foto: Terézia Poliaková (Seredské noviny, TASR)
Použitý zdroj: Denník Šport

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára