Pocity zo stíhačiek v Annecy: Tandrevoldová neverí, že má žltý trikot - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

21. decembra 2019

Pocity zo stíhačiek v Annecy: Tandrevoldová neverí, že má žltý trikot


Sobota vo francúzskom Le Grand-Bornard patrila stíhačkám. V závode mužov i žien na stupňoch víťazov prevládali nórske farby. Zlato brali Johannes Thingnes Bø a Tiril Eckhoffová.


Bø verzus Fillon Maillet

Ďalšie prvé miesto si pripísal  Johannes Thingnes Bø . ,,V stíhačke je jedno kolo dlhé len 2,5 km, takže je ťažšie sa na lyžiach poriadne predviesť. Potrebujem zlepšiť streľbu, nebol som dnes dostatočne koncentrovaný a sebavedomý, " hodnotil preteky aktuálne prvý muž celkového poradia a suverén celej sezóny. Francúzsko nepatrí k tradičným každoročným zastávkam Svetového pohára. Podľa pretekára je však biatlon tu rovnaký, ako na ostatných zastávkach. ,,Vo výsledku sú všetky trate rovnako dlhé a stúpanie je tiež všade približne podobné. Pretekár sa však musí viac sústrediť, kvôli atmosfére okolo tratí a na strelnici, " dodal.

Boj o výhru prebiehal dnes medzi ním a Quentinom Fillonom Mailletom. ,,S Quentinom to bol ťažký súboj. Vo štvrtom bežeckom kole sme spolupracovali a snažili sa udržať odstup od ostatných. Na trati sme boli rýchli, a navyše sme strieľali čisto. Ja som ale mal skvelý deň na trati a v poslednom kole možno aj trochu viac sily než Quentin, " komentoval Nór priebeh posledných dvoch bežeckých kôl.

Foto: Quentin Fillon Maillet (Autor: Christian Manzoni)
Keďže pravdepodobne vynechá všetky tri januárové relácie Svetového pohára, rozhovoril sa aj o tom, ktorý z pretekárov by mu mohol žltý trikot vziať. ,,Číslo jedna je Tarjei, ktorý je aktuálne druhý, takže bude líder, až budem preč. Potom myslím, že forma Quentina sa zlepšuje. Zostrelil tu všetkých tridsať terčov, a to je pôsobivé. Je tu veľa pretekárov, ale Tarjei je môj obľúbenec, " vtipne uzavrel.

Zásluhou čistej streľby bral striebro Quentin Fillon Maillet.  ,,Vo štvrtom kole sme išli spoločne, ale Johannes bol veľmi rýchly. Vedel som, že ak na strelnici neurobí chybu, bude komplikované vyhrať, " s úsmevom líčil Francúz. ,,Zakaždým je ťažké strieľať čisto a je to komplikované aj s fanúšikmi, ktorí povzbudzujú na strelnici a tiež okolo trate. Pred pretekmi som sa nestresoval, mám tú atmosféru rád," oznámil svoje pocity o pretekoch na domácej pôde.


Cieľová rovinka rozhodla

Tretie miesto si svojím výkonom v poslednom bežeckom kole vyslúžil Vetle Christiansen. ,,Bol to skvelý závod vo všetkých smeroch. Zigy (pozn. red. tréner Siegfried Mazet) nám včera povedal, že by sme sa v prvom rade mali sústrediť na ležky a že závod začína až pri položkách v stoji. Na prvej stojke som raz minul, ale chybovali aj ostatní. Naviac je aj posledná položka extrémne dôležitá, " líčil Nór. ,,Viem, že by sme sa nemali zaoberať tým, ako sú na tom ostatní, ale videl som, že Tarjei tiež raz minul a počul, že aj Doll chyboval. Pomyslel som si, že toto môže byť moja šanca. Videl som, že po poslednej streľbe bol Tarjei predo mnou o päť alebo šesť sekúnd. Aj keď to znie divne, nesnažil som sa ho dohnať, ale viem, že finiše bývajú veľmi rýchle. Bol to šialený posledný kilometer, " povedal o priebehu pretekov. ,,Tarjei ma porazil myslím pred piatimi rokmi v Östersunde v šprinte a od tej doby sa mi vysmieval, takže som musel byť dnes lepší, " dodával so širokým úsmevom.

Foto: Vetle Christiansen (Autor: Christian Manzoni)
Štart sezóny tomuto dvadsaťsedemročnému biatlonistovi nešiel podľa plánu. ,,V lete som podstúpil operáciu a keď sa v Nórsku, týždeň pred pretekmi v Östersunde, otvárala sezóna, bol som chorý. Myslím, že som na začiatok sezóny nebol úplne pripravený. Tréningy sa od pretekov líši, predovšetkým na strelnici. Potreboval som pár pretekov k tomu, aby som sa dostal späť do hry. V Hochfilzene som ale cítil, že moja forma prichádza a jediné, čo som potreboval, bola dobrá streľba. Tento týždeň sme o tom hovorili so Zigym a všetko išlo skvele. Som šťastný ja i on, " uzavrel.


Kamarátky na debni

Potom čo  Tiril Eckhoffová v stíhačke žien preťala cieľ na prvom mieste, zdvihla palec hore a ďakovala svojmu trénerovi. ,,Na tomto sme spolu tvrdo pracovali, "  oznámila.  ,,Dnes to bolo ťažké, pretože som nebola vo svojej najlepšej forme. Musela som ísť na trestné kolo a biatlonistky za mnou išli veľmi rýchlo. Bola som šťastná, že som mala zase veľmi dobre pripravené lyže. Som rada, že sa mi podarilo zostať na čele, "  komentovala. Individuálne preteky vyhrala už tretíkrát v rade. ,,Potrebujem len jesť, spať a opakovať to. Snažím sa robiť to najlepšie, čo môžem. Snáď sa mi to podarí aj zajtra,"  vyjadrila svoje myšlienky pred zajtrajším pretekmi s hromadným štartom. ,,Je skvelé vyhrať sama, ale vyhrávať spolu je oveľa lepšie, " okomentovala situáciu, keď ako druhá došla jej tímová kolegyňa. 

Foto: Tiril Eckhoffová (Autor: Christian Manzoni)
,,Trénujeme spolu každý deň a je skvelé vidieť, že to, čo robím, stačí na to, aby sme boli na špičke Svetového pohára, " nadviazala Ingrid Tandrevoldová, druhá žena dnešného závodu. ,,Počúvala som zlú muziku a snažila sa pripraviť na to, aby som v prvom kole dohnala Denise a udržala sa jej, pretože je veľmi rýchla. Potom už som žiadny plán nemala, len sa sústrediť na strelnici,"  povedala o svojej príprave pred pretekmi. ,,S Tiril sa neustále smejeme. Občas som unavená z toho neustáleho premýšľania nad biatlonom, takže sa snažím byť čo najviac normálna od pondelka do stredy a potom už prichádza biatlon, "  komentuje náročnosť sezóny. Oznámila svoje pocity tiež ohľadom zisku žltého dresu pre vedúcich biatlonistov Svetového pohára. ,,Nebudem tomu veriť, kým dres zajtra neuvidím,"  uzavrela.


Prvýkrát na stupňoch víťazov

Tretia došla  Lena Häckiová, pre ktorú sa jednalo o prvé individuálne pódium v kariére. ,,Dnes to bolo o streľbe. Strieľala som rýchlo, čisto a minula iba dvakrát. To bol kľúč k úspechu. Na trati som sa navyše vždy držala nejakej dobrej skupinky,"  hodnotila priebeh pretekov. ,,S trénerkou sme v lete tvrdo pracovali na mojej streľbe a cítila som, že sa zlepšujte. Je pekné vidieť, že sa tréning vyplatil. V lete sa nám darilo aj v príprave na lyžiach, nebola som zranená ani chorá. Mala som stabilné leto, a to mi dovolilo začať sezónu v dobrej forme, "  dodala Švajčiarka.

Foto: Lena Häckiová a jej tímové kolegyne (Autor: Christian Manzoni)
Zdroje: IBU, V.Holková (upravené)
Hlavné foto: Ingrid Landmark Tandrevoldová, Tiril Eckhoffová (Autor: Christian Manzoni)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára