Velikán biatlonu ide do dôchodku: Martin Fourcade v 31 rokoch končí kariéru - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

16. marca 2020

Velikán biatlonu ide do dôchodku: Martin Fourcade v 31 rokoch končí kariéru

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt martin fourcade 2020
Päťnásobný olympijský víťaz, trinásťnásobný majster sveta a dvojnásobný otec v 31 rokoch opúšťa biatlonovú scénu. Poslednými pretekmi, v ktorých sa predstavil boli sobotňajšie stíhacie preteky vo fínskom Kontiolahti. Dokázal v nich dominovať a kariéru ukončil štýlovo.

Padol a zasa vstal

"Stál som tvárou v tvár Olemu Einarovi Bjørndalenovi, Emilovi Heglemu Svendsenovi, Antonovi Šipulinovi, Simonovi Schemppovi, Johannesovi Bøovi a mnohým ďalším. Splnil som si sny a prežil krásne chvíle. Bojoval som a vyhrával. A tiež prehrával. Padol som a zase vstal. Mal som neuveriteľnú príležitosť vidieť, ako môj šport vyrástol. Šport, ktorý milujem, ktorému som venoval krásnu časť môjho života a ktorý mi všetko oplatil," napísal na svojich sociálnych sieťach Martin Fourcade .

Pripomenul, že mohol ukončiť kariéru po tom, čo sa v Pchjongčchangu stal trojnásobným olympijským víťazom, ale ešte nebol ten správny čas. Chuť pretekať ho neopustila ani teraz, zároveň si však je vedomý svojich otcovských povinností.

Najväčšia výzva kariéry

Sedem rokov bol medzi najlepšími v hodnotení Svetového pohára. V sezóne 2019/20 sa trápil, aby sa vrátil späť na vrchol. "Problémy v minulej sezóne ma ešte posilnili. Bola to skúška odolnosti, ktorú som musel podstúpiť pred ziskom dvoch ďalších veľkých titulov na tohtoročných majstrovstvách sveta. Jeden som získal sám, druhý s francúzskym tímom. S Émilienom, Quentinom a Simonom, s Fabienom a Antoninom. Skrátka s celým tímom. Ďakujem všetkým, ktorí nám predchádzali, aj tým, ktorí nás budú nasledovať."


Fourcade spolu s celým Francúzskom na veľké zlato s mužskou štafetou dlho čakal, konkrétne od roku 2001. "Vrátiť sa späť a zažiť tieto pocity zdieľaného šťastia, to bola najväčšia výzva mojej kariéry. Verím, že moja misia bude splnená, nech to zajtra dopadne akokoľvek. " hovoril velikán ešte v piatok.

Vo svojom poslednom závode Fourcade atakoval ôsmy veľký krištáľový glóbus. V Kontiolahti dokázal zvíťaziť v posledných stíhacích pretekoch a rozlúčil sa tak vo veľkom štýle. Aj keď bez mohutných diváckych ovácií, ktorí mali vstup na štadión zakázaný kvôli vírusovým opatreniam. Jeho najväčší súper Johannes Thingnes Bø skončil až štvrtý, no na zisk veľkého krištáľového glóbusu Fourcade nedosiahol a radoval sa z neho Nór.

Záverom svojho textu francúzsky biatlonista poďakoval rodine, parťákom v tíme, súperom, realizačnému tímu, partnerom médiám a tiež fanúšikom "Nakoniec ďakujem všetkým vo Francúzsku, Rusku, Nemecku, Nórsku, Českej republike, Taliansku a kdekoľvek na svete za podporu. Moju individuálnu kariéru ste premenili v kolektívne dobrodružstvo. "


Sedemnásobný víťaz Svetového pohára

Martin Fourcade je v tomto ohľade rekordmanom. Je držiteľom siedmych veľkých krištáľových glóbusov. Všetkých sedem glóbusov vybojoval naviac v rade (od sezóny 2011/12). Pri porovnaní s Olem Einarom Bjørndalenom, ktorý triumfoval dvakrát za sebou, ho tak prekonal na plnej čiare.

Fourcade dominoval vo vytrvalostných pretekoch na veľkých podujatiach trikrát za sebou - v roku 2013 (Nové Město), 2015 (Kontiolahti), 2016 (Oslo). Keď k tomu pridáme aj ZOH v Soči (2014), kde rovnako v tomto type pretekov vyhral, na konte bude dohromady mať štyri víťazstvá z MS a ZOH dohromady.

Druhá kniha? Možno už na jeseň

Martin Fourcade nedávno prezradil, že po knižnom debute "Môj sen o zlate a snehu" sa chystá napísať druhú autobiografiu v spolupráci s Jeanom Issartelom, s ktorým je v intenzívnom kontakte. Venovaná by mala byť poslednej sezóne a plánom do budúcnosti.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt martin fourcade kniha
Veľkú rozlúčku s kariérou Francúz plánuje na konci augusta. Ak to bezpečnostná situácia dovolí, prebehne v Annecy druhý ročník exhibície Martin Fourcade Nordic Festival. Zakladateľ tohto závodu už by ale nepretekal. Odmietol aj pozvánku na decembrovú exhibíciu v Gelsenkirchene. "Moja kariéra skončila v Kontiolahti," hovorí na záver rezolútne Fourcade.

Foto: Martin Fourcade (Autor: Petr Slavík)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára