Štart novej sezóny: Lyžovanie, pláže, svadba a naberanie svalov - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

10. júna 2019

Štart novej sezóny: Lyžovanie, pláže, svadba a naberanie svalov


Nová sezóna pre biatlonistov práve odštartovala.  Znamená to začiatok príprav a tréningov na nadchádzajúcu zimu. Poďme sa pozrieť, akú cestu si biatlonisti zvolili na úvod a na čo sa tešia v priebehu leta.


Detský koučing na Aljaške

Johanna Talihärmová sa nezastavila celý apríl i máj. Vyskúšala z každého rožku, trošku. Raz na bicykli, inokedy si zas zabehala, ďalší deň ju zas čakal kondičný tréning. Presne tie aktivity, o ktorých počas sezóny snívala - žiadne plánovanie, žiadny tlak. Najväčšiu radosť však mala z členstva v organizácii Skiku, ktorá vysiela lyžiarskych trénerov do ďalekej Aljašky. Jedným z nich bola i Johanna. "Pracovala som na Aljaške s miestnymi deťmi ako lyžiarsky tréner. Skvelý zážitok, ďakujem za takúto príležitosť!" opisuje svoje posledné dni 25-ročná rodáčka z Tallinnu.

Po návšteve priateľov v Spojených štátoch (okrem iného aj Susan Dunkleeovej), sa vrátila do rodného Estónska a trénovala. "Bolo náročné vrátiť sa späť do tréningového procesu a zvykať si (opäť) na tú drinu. Všetko ma zo začiatku bolelo." priznáva Johanna a s úsmevom zároveň dodáva: "Moje telo bolo zmätené, že musí znovu makať a trochu protestovalo."

Bez strelnice v blízkosti jej domu, nestrieľala až do prvého sústredenia na konci mája. Tam si vyskúšala vylepšenú zbraň. Prečo sa momentálne vyhýba kolieskovým lyžiam, na ktorých biatlonisti od jari pilne zarezávajú? "Zámerne sa vyhýbam kolieskovým lyžiam len s vedomím, že budem mať dosť času na to, aby som si ho v lete vychutnala o to viac." dodáva Estónka. Na záver priznala, že jej najväčšou srdcovkou, na čo sa po tvrdom tréningu a horúcom dni teší je skákanie do ľadovej vody.



Ťažké začiatky

Scott Gow je na tom s tréningmi podstatne horšie. "Za posledné tri týždne som netrénoval vôbec. Bol som sa lyžovať a chodil som na prechádzky. Nič viac. Netrvá dlho, kým po sezóne zregenerujem, potreboval som iba psychickú prestávku. Strávil som veľa času s matkou a bratmi a úprimne povedané, tešil som sa z toho, že nič nerobím. Na konci apríla sme šli do Mexika. Spomínam si, že deň pred odchodom v Canmore nasnežilo. A potom sme boli zrazu v Mexiku, kde ručička teplomera vyskočila na 30 stupňov. Neskutočné." hovorí o začiatkoch sezóny Kanaďan Gow.

"Trénovať sme začali prvý májový týždeň. V našom tíme nastali zmeny medzi trénermi, riešili sme harmonogram a čo chceme dosiahnuť v sezóne." Výmena trénerov priniesla celému kanadskému mančaftu zmenu v tréningu. "Pracujeme omnoho viac na technike a intenzite behu. To sú dve veľké zmeny pre náš tím. Myslím si, že tieto zmeny doplnia môj tréning, najmä v priebehu roka." dodáva 28-ročný Kanaďan.

Pokiaľ ide o streľbu, pri tíme ostáva Pavol Lantsov. "Od prvého dňa sme tvrdo trénovali, najmä po technickej stránke. Ukázal nám, čo robíme zle, odstráňoval to a pokúšal sa to nahradiť tak, ako to robiť efektívne. Jeden deň pracoval na dýchaní, druhý na stláčaní spúšte."

Ako očakával, Achillovka sa ozvala po pár tréningoch. "Na druhý deň z Mexika sme sa museli pustiť do tréningov. Ten deň bol veľmi náročný, ťažší ako väčšina tréningových dní... no proste hrôza. Posledné štyri týždne je to O.K." Teraz sa Scott teší na dlhé výlety na kolieskových lyžiach, prípadne korčuliach, ako aj na horské výstupy.




Článok aktualizujeme


Zdroj: Biathlonworld
Foto: Monika Hojniszová (Autor: IG M. Hojniszovej)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára