Guziková na tréningoch v Rakúsku s Ederom - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

13. októbra 2016

Guziková na tréningoch v Rakúsku s Ederom

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt krystyna guzik
Foto: Krystyna Guziková (© RMF24.pl)
V Rakúsku vzniká tak trochu medzinárodný tím. Skúsený kouč Alfred Eder dostal najprv na starosti rakúske ženy, potom do skupiny pribral aj svojho syna a teraz poľskú jednotku Krystynu Guzikovú.

Dôvod k prechodu

Guziková v minulosti kritizovala poľský tím a niektorých trénerov. Aj to je možno jeden z dôvodov jej presunu. Ten hlavný ale strieborná medailistka z Majstrovstiev sveta v Novom Meste na Morave vidí inde. "Náš tím je veľmi mladý a dievčatá sa učia. Weronika má teraz materskú pauzu a Magdalena zase trénuje mimo tím. Potrebovala som tréningovú skupinu, kde by som našla nejakú výzvu. "

Faktom je, že v Rakúsku Guziková nájde naozaj bohatšiu tréningovú skupinu. Jej novými kolegami sú Simon Eder, Lisa Theresa Hauserová, Julia Schwaigerová a Dunja Zdoucová.


Operácia

Guziková musela podstúpiť na konci mája operáciu s ramenom a stratila tak dva mesiace prípravy. Zo začiatku len jazdila na rotopede a rehabilitovala. Až v polovici júla mohla nastúpiť na kolieskové lyže. Streľba postojačky ešte o niekoľko týždňov neskôr a ležka dokonca až v septembri. To sa podpísalo okrem iného na tom, že Poľka tak trochu "zabudla" strieľať. "Spočiatku som poležiačky ani nemohla strieľať. Nemohla som zaujať polohu. Svaly boli úplne ochabnuté. Bolo to ťažké, ako u začiatočníka. Musela som sa učiť strieľať v ľahu úplne od začiatku, " priznáva 33-ročná biatlonistka. Jej slová potvrdzuje aj kouč Eder. "Krystyna s ležkou na začiatku veľmi bojovala. Ale po niekoľkých týždňoch sa jej darí oveľa lepšie. "


Úskalia tréningu mimo domova

Po 6 mesiacoch individuálneho tréningu prišla Guziková do Hochfilzenu, dejiska Majstrovstiev sveta 2017, aby sa pripojila k skupine Alfreda Edera a Sandry Flungerovej. A svoje rozhodnutie určite neľutuje. "Na začiatku to bolo veľmi ťažké, tréningy boli veľmi náročné. Ale pomaly sa dostávam do formy a ide to dobre. Pre mňa je to naozaj veľmi dobrá tréningová skupina. "

Nie sú tu však len pozitíva. "Doma som bola len niekoľko dní a potom sa vrátila sem. Môj manžel, rovnako biatlonista Grzegorz trénuje s poľským tímom. Keď bol doma, tak som bola tu. A naopak keď som ja prišla domov, tak on odišiel na sústredenie. Teraz tu budem mesiac, čo je ťažké. Ale stále mám svoje ciele a veľkú motiváciu. Musíte si ísť za svojimi snami. "


Teraz má Guziková hneď niekoľko dôvodov k úsmevu. Jej manžel za ňou ide na týždeň do Rakúska, rameno sa zlepšuje, môže strieľať v ľahu, našla nových parťákov a tiež druhý domov.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára