Pochybnosti o ďalšom účinkovaní Solemdalovej v biatlone - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

8. októbra 2016

Pochybnosti o ďalšom účinkovaní Solemdalovej v biatlone

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt synnoeve solemdal
Foto: Synnoeve Solemdalová (© bendit.no)

Nórsku biatlonistku Synnøeve Solemdalovú už dva roky trápi choroba za chorobou. V súčasnosti začala premýšľať o predčasnom odchode do biatlonového dôchodku.

Chrípka za chrípkou

V roku 2014 keď zažívala briliantné predstavenie na tratiach, bola predstavovaná ako budúca líderka nórskeho biatlonového tímu. Dnes, po dvoch rokoch je pre ňu veľmi ťažké vôbec zachovať si odvahu. Problémy so zdravím s ňou kráčajú ruka v ruke - krátko pred začiatkom OH v Soči jej bola zistená mononukleóza. Keď sa jej zdalo, že by mohla byť pripravená do ďalšej sezóny všetko bolo naopak. ,,Bola som spokojná, že som mohla absolvovať závody v sezóne 2015/16, ale rýchlo som zistila, že so mnou nie je niečo v poriadku a nepodávam také výkony, aké by som mala." povedala Solemdalová. V nedávnej dobe dostala ďalšiu chrípku. ,,Podrobila som sa mnoho početným testom, aby zistili príčinu mojej silovej únavy, no aj tá najpodrobnejšia analýza nenašla nič abnormálne." Takisto aj lekári či fyzioterapeuti diskutovali s psychológmi, ale nikto nemohol nájsť dôvod, prečo je to pre ňu s výkonom také zlé.

Na trati vo veľkom štýle 

Na svoje úspechy však môže byť hrdá. V roku 2012 bola v celkovom hodnotení Svetového pohára na 13.mieste a premiérovo vyhrala svoj prvý závod v Hochfilzene, dejisku tohtosezónnych Majstrovstiev sveta. Solemdalová bola dokonca aj dvakrát majstrom sveta z rokov 2013 a 2016 a dvakrát v zmiešaných štafetách za roky 2012, 2013.

The Norwegian team with L-R Marte Olsbu, Tiril Eckhoff, Fanny Horn Birkelund and Synnove Solemdal  celebrates after taking the gold medal at the IBU World Ch...

Súčasnosť naruby

Momentálne sa jej ťažko hľadajú slová a plány do profesionálnej, ale aj súkromnej budúcnosti. Je tu istá možnosť, že sa jej stav nezlepší už nikdy. ,,Úprimne povedané, som dosť unavená stále čakať, ako to so mnou bude. Prípadne by bolo najlepšie odísť do dôchodku, ale ja stále verím v seba, čo je veľmi dôležité!" Synnoeve želáme, aby sa jej telo dalo späť dokopy a mohla sa pozrieť medzi biatlonovú elitu.

Zdroj: biathlon-news.de

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára