Vyčerpaná Koukalová po lete: Do Nového Mesta by som cestovala aj v kóme - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

8. októbra 2016

Vyčerpaná Koukalová po lete: Do Nového Mesta by som cestovala aj v kóme

Gabriela Koukalová tuší, že navázat na minulou zimu nebude vůbec snadné.
Foto: Gabriela Koukalová (© isport.cz)
Po životnej sezóne zakončenej s veľkým krištáľovým glóbusom v náručí zažila Gabriela Koukalová neveľmi veselé biatlonové leto. Množstvo spoločenských i športových povinností ju dosť vyčerpalo.

Ťažko ste po víťazstve vo Svetovom pohári hľadala motiváciu?

To je pravda, ale už na sebe cítim, že ako sa vonku ochladzuje a schyľuje sa k sezóne, zase sa na preteky teším. Cez leto je pre mňa tá príprava náročnejšia, nemáte porovnanie. Ale verím, že sa zase dostanem do tej pohody a tréningového normálu a budem sa tešiť ako vlani.

Porovnanie v pretekoch na kolieskových lyžiach nestačí?

Tie sú špecifické, iné ako normálne lyže a ja som nemala dobrú prípravu z hľadiska chorôb. Stále som mala nejaké problémy, v Oberhofe som tiež neodtrénovala, čo som mala. Niečo na mňa skočilo, tak dúfam, že do posledných pár týždňov, ktoré zostávajú do štartu sezóny, som si to vybrala.


Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt gabriela koukalová
Gabriela Koukalová tuší, že naviazať na minulú sezónu nebude také ľahké.

Choroby mohli byť aj dôsledkom nabitého leta? Čo sa stalo?
Už som bola totálne vyčerpaná, psychicky i fyzicky som bola unavená. Bola som rada, že som potom dostala nejaký odpočinok a zase sa mi podarilo vrátiť späť. Už zase trénujem, hoci nie tak súvisle, ale cítim viac energie ako pred niekoľkými mesiacmi.

Už teda sledujete sezónu s väčším optimizmom?

Neviem, či rastie výkonnosť, ale tá moja vnútorná sila a radosť áno. A to je základ úspechu.

Ako ste pokročila s tréningom streľby? Sľubovala ste si od zmien väčšiu rýchlosť ...

Musím povedať, že sa nám podarilo ubrať celé dve sekundy. Možno sa budete smiať, ale pre mňa, takého biatlonového autistu, je to hrozná drina. Ani som neverila, že by ich mohlo byť aj viac. Hlavne nechcem, aby to malo vplyv na presnosť. Keď sme začali zrýchľovať, tých chýb som začala robiť strašne veľa. Človek má zafixované nejaké návyky a je ťažké ich po toľkých rokoch odstrániť. Moja výsada bola presnosť a precíznosť a siliť sa do nejakej extra rýchlosti by bola chyba.

*Kontroverzný dátum piatok, trinásteho mája si Gabi vybrala na uzavretie manželského zväzku s bedmintonovým hráčom Petrom Koukalom, ktorý však nedávno ukončil kariéru.

* Okrem vysávania má vraj Petr talent aj na písanie vlastnej biografie, ktorú vydal len nedávno.


Po olympiáde v Soči, kedy vám letnú prípravu takisto brzdili choroby aj sponzorské povinnosti, vám vstup do sezóny nevyšiel. Ste pripravená aj tento rok na variant pomalšieho rozjazdu?
Rozhodne som. Ale keď som absolvovala niekoľko porovnávacích testov, bola som milo prekvapená, že to nebolo tak hrozné, výsledky boli podobné ako vlani na jeseň. Ale je mi jasné že nemám toľko natrénované a vyrovnanosť výkonov nebude taká. Minulú sezónu som bojovala o glóbus, teraz mám skôr za cieľ smerovať formu k Majstrovstvám sveta. Dokonca sme sa s Ondrejom Rybářom (trénerom) bavili, že by som napríklad neabsolvovala všetky preteky. Dôležité bude, ako sa dokážem v ďalších týždňoch pripraviť a potom sa rozhodneme.

Domáce preteky v Novom Meste na Morave ale určite nevynecháte ...

Tam by som sa snáď nechala previezť aj v kóme. Do Nového Mesta sa strašne teším, keď si predstavím tú atmosféru, behá mi mráz po chrbte. Ľudia tam biatlon proste milujú.

Len návrat Majstrovstiev sveta na Vysočinu sa odkladá. Aké dojmy ste si odviezla z kongresu Medzinárodnej biatlonovej únie v Kišiňove, kde ste kandidatúru Nového Mesta podporovala, ale šampionát v roku 2021 kontroverzne získala ruská Ťumeň?

Musím povedať, že som teraz v tomto ohľade väčší pesimista. To, že ako dejisko Majstrovstiev sveta zvolili štát, kde sa teraz najviac sype, mi príde ako totálna groteska a výsmech. To jednoducho zhadzuje váhu čistoty v našom športe ...

Zdroj: Michal Osoba
Foto: Vlastimil Vacek

1 komentár:

  1. Těšíme se když přijede do NMNM "_" .... vstupenky jsou již doma!

    OdpovedaťOdstrániť