Cítim sa skutočne dobre a som pripravený na sezónu, hovorí Martin Fourcade - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

5. októbra 2016

Cítim sa skutočne dobre a som pripravený na sezónu, hovorí Martin Fourcade


Za necelé dva mesiace začína Svetový pohár. Dvojitý olympijský víťaz, päťnásobný držiteľ veľkého krištáľového glóbusu a čerstvo 28-ročný Martin Fourcade zhrnul svoje plány v nasledujúcom rozhovore. Hovoril tiež o radosti z dosiahnutia nových cieľov a porovnaní s hviezdnym Bjorndalenom. 

Mnohí si myslia, že sa nedajú nájsť nové ciele, keďže ste vyhrali takmer všetky súťaže. Ako to beriete Vy?
Mojím najväčším cieľom bolo byť lepším športovcom zo dňa na deň. Bol to cieľ, ktorý nezáleží od výsledkov. Musel som to zmeniť. Bol som veľmi sústredený na skutočnosť získať olympijský titul. Dosiahol som všetko, o čom som sníval a musel som si zmeniť ciele, spôsob myslenia, aby som sa mohol aj naďalej vyvíjať v tomto športe. V súčasnosti chcem byť čo najlepší vo vlastnom výkone, fungovaní lyží a vo všetkom, čo k tomu patrí a vždy mám radosť, motiváciu a túžbu pokračovať ďalej.

*V pondelok na prezentácii v Paríži predstavil francúzsky tím nové kombinézy do nasledujúcej sezóny značky Odlo (kvôli finančným problémom predošlej značky OneWay), ktoré sú v modro-čiernom prevedení a podľa mnohých reakcií nevyvolávajú veľké nadšenie.


Budete aj naďalej bojovať v ďalších dvoch sezónach- v roku 2017 a potom i v olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu?
Samozrejme. Veľmi sa teším na blížiacu sa sezónu, Majstrostvá sveta vo februári v Hochfilzene a som odhodlaný bojovať aj v ďalšom období, keď sú na programe zimné OH v Kórei. Budem znovu sto percentne motivovaný zožať najväčšie úspechy pre francúzsky tím.

 *Naposledy sa mu zadarilo vo francúzskom pohári minulý týždeň, kde vybojoval najvyššiu priečku spoločne s ďalšou francúzskou hviezdou Marie Dorinovou Habertovou.


Ako sa Vám podarilo udržať samého seba v pohode?
Je pravda, že som potešený veľkými výsledkami (veď kto nie), ale niekedy to nie je až také ľahké. Niekedy je to dosť frustrujúci pocit, že druhé miesto je pre väčšinu ľudí veľkým sklamaním a v niektorých prípadoch je to pre mňa sklamaním tiež. Je dôležité, aby ste mali svoju myseľ stále pod kontrolou, zachovávali sviežosť vlastného ducha a mali rovnakú túžbu denne rásť. Musím byť telom juniorom a zároveň skúsenosťami aj seniorom. Túto rovnováhu nie vždy je ľahké nájsť. Ale ja sa teraz cítim dobre, mám skutočnú motiváciu a chuť do trénovania. Dúfam, že sa to v dobrom svetle prejaví v zime. Pre túto chvíľu ide všetko dobre.

Máte svoj vlastný postoj na tému doping? Chceli by ste byť hovorcom v anti-dopingových kauzách?
Mám skutočný názor. Je to téma, ktorú považujem za legitímnu a je mi blízka, no nechcel by som sa k nej príliš vyjadrovať. Samozrejme, sú tam témy, z ktorých som naštvaný a nerád by som hádzal na niekoho špinu.

Tak nám teda povedzte o zmene vášho osobného trénera na strelnici, ktorým sa stal Franck Badiou ako nástupca uznávaného Siegfrieda Mazeta.
Zmenilo sa toho veľa, pretože Siegfried ma trénoval dlhých desať rokov a dnes objavujem nové veci s Frankom. Máme medzi sebou dobrý vzťah a pomaly sa zlepšuje k dokonalému. Cez toto leto som sa naučil nové veci aj vďaka nemu. Dúfam, že to prinesie sladké ovocie v tejto sezóne. Pre túto chvíľu som s ním veľmi šťastný.

H. Perret

Čo bude ďalej po Olympijských hrách 2018 v Pchjongčchangu?
Nie som ešte rozhodnutý, či končím alebo pokračujem. Chcem ale súťažiť v Pchjongčchangu a musím prekročiť tento dôležitý bod v mojej kariére, mentálne ma to bude stáť veľa energie, aby som vedel, či je stále tá túžba vo mne prekonávať svoje limity alebo nie.

Myslíte, že máte na viac úspechov v porovnaní s Olem Einarom Bjorndalenom (osem olympijských titulov a dvadsať svetových titulov vo veku 42 rokov)?
Príde mi to, akoby bol Ole plný entuziazmu a sily. Na jeho vek predvádza neskutočné výkony a chcel by som mať toľko úspechov ako on, aj keď viem, že sa mi to nepodarí. Budem však aj ďalej sledovať jeho neskutočnú jazdu a priať mu zdolávať ešte veľa rekordov v jeho biatlonovom živote.

Použitý zdroj: sport365.fr

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára