Paulína Fialková má veľké plány. Myslí na Top 3 v celkovom hodnotení a medailu z majstrovstiev sveta v Antholzi - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

13. septembra 2019

Paulína Fialková má veľké plány. Myslí na Top 3 v celkovom hodnotení a medailu z majstrovstiev sveta v Antholzi



Šieste miesto v celkovom hodnotení Svetového pohára a životná sezóna. Šesťkrát sa dostala na pódium a právom sa zaradila medzi najjasnejšie hviezdy minulého ročníka. Aj práve preto ju prizval francúzsky športový plátok ski-nordique.net na bilanciu najlepšej sezóny, ale rovnako sa opýtal na plány na tú budúcu. Hovorí čoskoro 27-ročná rodáčka z Čierneho Balogu Paulína Fialková.

Aké sú Vaše najkrajšie spomienky z minulej sezóny?
"Najradšej spomínam na všetky pódia. Ale veľmi špeciálny bol pre mňa finiš v Novom Meste na Morave, kde som došla druhá za Anastasiou Kuzminovou po veľkom boji s Anaïs (Chevalierovou) a Doro (Wiererovou). "

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt fialkova kuzmina chevalier
Hromadný štart v Novom Meste na Morave, 23.12. 2018. Pamätný deň pre slovenský biatlon. 

Ľutujete nejaký moment?

"Áno, mrzeli ma vytrvalostné preteky na Majstrovstvách sveta v Östersunde. Minula som posledný terčík a prišla som o svoje prvé víťazstvo a svetové zlato. Toto sa ma fakt dotklo najviac a trvalo mi chvíľu, kým som sa z toho dostala. (nakoniec brala 5.miesto, rovnako ako v Pchjongčchangu - pozn.redakcie)"

Stanete sa v novej sezóne jednotkou slovenských žien. Ako to vnímate?
"V mojom nastavení sa ale nič nemení. Bola som sama sebou predtým, som sama sebou teraz."

Hovorili sme o Nasti Kuzminovej, ktorá už ukončila kariéru. Máte informácie, že vypomôže slovenskému tímu aspoň v štafetách?
"Naozaj neviem, či trénuje alebo nie. A tiež neviem, či bude pretekať v štafetách. Uvidíme. Pravdou je, že už nie je žiadna mladá baba, ktorá by mohla pretekať vo Svetovom pohári. (smiech)"

Sú pre vás mediálne požiadavky dôležitejšie?
"Je to súčasť vysokovýkonného športu, špičkový športovec si musí nájsť čas na reakciu pre médiá, to je súčasť našej práce."

Aké sú Vaše ciele pre nadchádzajúcu sezónu?
"Môže sa to v priebehu sezóny zmeniť, ale teraz myslím na celkové umiestnenie v Top 3 a medailu z majstrovstiev sveta. Pracujem na tom veľmi tvrdo, ale je to dlhá doba a neviem, ako na tom budem s formou v novembri."

Čo sa týka tréningu, zmenili ste v ňom niečo?
"Nie, trénujem rovnako ako minulý rok (úsmev), je to nikdy nekončiaca úloha vždy vylepšovať vašu lyžiarsku techniku ​​a rýchlosť, rovnako ako maličkosti pri streľbe.“

Stále platí, že so svojou sestrou Ivonou tvoríte mini tím, spoločne s fyzioterapeutom a dvoma trénermi?
"Áno, no niekedy je síce nuda byť stále s rovnakými ľuďmi, ale na tréningovom kempe sa snažíme koncentrovať a potom si doma vyprázdnime hlavy a myslíme na niečo iné."

Zúčastnili ste sa na exhibícii Martina Fourcada v Annecy. Ako sa Vám páčila?
"Priznám sa, že na MFNF ma pozval Simon Fourcade. Áno, bola som veľmi šťastná, že som prišla do Annecy, bola to veľká udalosť. Bola som zvedavá, čo organizátori pripravili. Zažila som veľa zábavy, bolo to veľmi pekné"

Ďakujeme za rozhovor. ☺
Zdroj: ski-nordique.net
Foto: Paulína Fialková (Instagram)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára