Anastasia Kuzminová ukončila športovú kariéru. Nepomôže ani štafete - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

2. októbra 2019

Anastasia Kuzminová ukončila športovú kariéru. Nepomôže ani štafete


Trojnásobná olympijská víťazka, majsterka sveta a držiteľka troch malých krištáľových glóbusov Anastasia Kuzminová definitívne končí kariéru. Oznámila to na stredajšej tlačovej konferencii v Bratislave. Počas nastávajúceho súťažného ročníka 2019/2020 sa napokon rozhodla nevypomôcť slovenskej ženskej štafete, hoci to predtým avizovala a mala pôvodne v pláne.


Prehlásenie plné emócií

Naturalizovaná Banskobystričanka, žijúca momentálne v Selciach, má za sebou poslednú bonusovú sezónu vo všetkých disciplínach vo Svetovom pohári. Pôsobenie v individuálnych pretekoch ukončila v apríli a boli to jej posledné preteky na vrcholnom podujatí. V emotívnom prejave so slzami v očiach a po krátkej prestávke prehlásila:


 „Prišiel čas, aby som urobila jedno z najväčších rozhodnutí v živote – končím svoju športovú kariéru. Viem, že mnoho fanúšikov po mojom vyhlásení o konci individuálnej kariéry zostalo sklamaných. Chcela som im dať nádej, že ma ešte uvidia. Vnímala som to ako správnu cesta, ako odísť. Teraz je však koniec. Biatlonu som sa venovala 20 rokov, viac ako polovicu života. Vždy som išla na plné obrátky, aby som si splnila sny a potešila fanúšikov. Zažila som mnoho krásnych vecí. Napriek všetkému prišiel čas, aby som spravila jedno zo svojich najväčších rozhodnutí v živote.“

Nasťa v prehovore len ťažko zvládala svoje emócie. So stiahnutým hrdlom pokračovala:

„Isto mi dlhšie potrvá, kým sa ustálim a nájdem si svoje dlhodobé zaradenie. Teraz mám krátkodobejšie výzvy. Konečne sa stanem mamou na plný úväzok. Pevne verím, že moje rozhodnutie nezmení nikoho pohľad na biatlon a budete mu ďalej fandiť. Ďakujem za dôveru a možnosť reprezentovať túto krajinu.“



Kuzminová ďalej priznala, že myšlienky na koniec sa objavili už na ZOH 2018 v Pchjongčchangu, kde získala zlatú i striebornú medailu:


„V tom období prišli prvé úvahy o konci. Pýtala som sa sama seba, čo ešte chcem dokázať a pre koho, keďže som na každej olympiáde získala zlato. Nebolo to jednoduché rozhodnutie. Mala som však potrebu ešte pomôcť tímu, hoci som cítila, že sa musím viac venovať rodine a deťom. Chýbal mi však titul majsterky sveta. Napokon to bola sezóna, v ktorej som zažila krásne veci a splnila si sny.“

Anastasia Kuzminová vybojovala v tomto roku vytúžené zlato na majstrovstvách sveta v Östersunde. To jej ešte chýbalo ku skompletizovaniu zbierky. A chcela v nastávajúcej sezóne pomôcť už iba ženskej reprezentačnej štafete. Zmeniť plány ju donútil zdravotný stav:


„Postupne sa okrem rodinných dôvodov objavili aj ďalšie okolnosti. Tréningy som zvládala, ale v pretekoch to bolo náročné. Zdravotné problémy sa hromadili a nebola som schopná ich riešiť v krátkodobom horizonte. V štafete som chcela pomôcť a nie byť na príťaž.“



Nechcená v Rusku zakotvila u nás

Rodáčka z ruského Ťumenu reprezentuje Slovensko od roku 2008. Vtedy sa prisťahovala do Banskej Bystrice. Počas desaťročia vybojovala tri zlaté a tri strieborné medaily na ZOH. Vo Vancouveri 2010 a Soči 2014 zvíťazila v šprinte na 7,5 km, v Pchjongčchangu 2018 v pretekoch s hromadných štartom na 12,5 km. Na všetkých troch ZOH získala aj strieborné medaily, v 2010 a 2014 v stíhačke a v 2018 na 15 km. Tento rok sa radovala z titulu majsterky sveta v Östersunde (šprint na 7,5 km). V celkovom hodnotení Svetového pohára skončila v poslednej sezóne na treťom mieste, v ročníku 2017/2018 bola druhá. Na konte má dva malé glóbusy v šprinte a jeden v stíhacích pretekoch. Celkovo sa počas kariéry dostala na pódium 39-krát (18 víťazstiev, 15 druhých miest a 6 tretích).

Dojatá Nasťa v Bratislave nemohla vynechať ani poďakovanie:


„Chcem poďakovať Slovensku za dôveru a možnosť reprezentovať tento štát. Ďakujem Ministerstvu obrany SR, Slovenskému olympijskému a športovému výboru, Vojenskému športovému centru a Slovenskému zväzu biatlonu za podporu a pomoc počas celého pôsobenia na Slovensku. Ďakujem celému realizačnému tímu, kolegom a kolegyniam, priateľom a celej mojej rodine, ktorí pri mne vždy stáli.“


Mnoho priaznivcov biatlonu a športu na Slovensku si dáva otázku, čo bude Nasťa po ukončení aktívnej kariéry robiť. Môžem vás potešiť nateraz iba tým, že sa rozhodne nechystá stiahnuť zo športového diania. K tomu prítomným novinárom v Bratislave povedala:


„Chcem byť súčasťou športového života na Slovensku. Svojou účasťou chcem pomôcť rozvoju športu. Budem propagovať pohyb a zdravý životný štýl. Svoju úlohu vidím v tom, že dokážem motivovať ľudí i deti, aby sa viac hýbali. Vieme, že je to dnes veľký problém a verím, že správna propagácia môže zachrániť budúce generácie. Ako zamestnankyňa Dukly Banská Bystrica by som rada pomohla pri plnení úloh, ktoré sa kladú na Vojenské športové centrum. Som ambasádorka EYOF, ktorý sa uskutoční v roku 2021 v Banskej Bystrici, dúfam, že svojou prítomnosťou pomôžem k perfektnej organizácii tohto podujatia. V tomto období mám iba krátkodobé vízie, aby som našla správny smer. V neposlednom rade konečne sa stanem mamou na plný úväzok. Dúfam, že týmto rozhodnutím neovplyvním vnímanie biatlonu a fanúšikovia mu zostanú verní, pretože aj takéto veci k športu patria.“

Použité zdroje: VŠC Dukla, SME Šport, Bystricoviny (bl)
Foto: Riaditeľ VŠC Dukla, Anastasia Kuzminová, Daniel Kuzmin (TASR)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára