MS Antholz: Domáca Wiererová si podmanila aj najdlhšie preteky, Fialková Paulína 24. - BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

BiatlonMagazín™ - žijeme biatlonom

Žijeme biatlonom

NAJNOVŠIE SPRÁVY

Featured

18. februára 2020

MS Antholz: Domáca Wiererová si podmanila aj najdlhšie preteky, Fialková Paulína 24.

Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt dorothea wierer 2020
Žena s najväčším počtom fanúšikov v domácom stredisku Dorothea Wiererová potvrdila nárast formy a dokázala zvíťaziť aj vo vytrvalostných pretekoch na šampionáte. O titul pripravila tesne Vanessu Hinzovú, ktorú zdolala o dve sekundy. Sestrám Fialkovým sa strelecky príliš nedarilo, no obe bodovali.


Domáca lokalita jej svedčí

Na kráľovskej pozícii sa držala Hanna Öbergová, ktorá v tejto disciplíne hviezdila na olympiáde v Pchjongčchangu. V úvode svojho streleckého počínania netrafila jeden terčík, ďalší pridala na záverečnej položke. V cieli patrilo favoritke štvrté miesto. Fantasticky si v úvode počínala aj Monika Hojniszová-Staregová, ktorej v poslednej stojke závod ušiel, pretože urobila dve chyby. Nebyť ich, brala by určite medailu, keďže na trati jej to chutilo (10.bežecký čas). Napokon sa zaradila na šiestu priečku a vybojovala aspoň malé pódium.

Dnes to bolo predovšetkým o bezchybnej streľbe. Len s ňou mohli biatlonistky pomýšľať vysoko. Napokon ňou ostala len jediná biatlonistka a to Galina Višnevská z Kazachstanu. Za najlepšími však v behu zaostala o vyše tri minúty, čo je rovnaké, akoby mala tri trestné minúty na jej konte.

Kométou dnes bola rovnako ako v nedeľu, Dorothea Wiererová. Hnaná fanúšikmi zabehla štvrtý najlepší bežecký čas a na strelnici sa zmýlila len dvakrát v ľahu. Stojky vyčistila, aj keď má v nich 80% úspešnosť. Veľkú drámu zviedla s Vanessou Hinzovou, ktorá sa v sezóne našla a najlepšie načasovala formu práve v talianskom stredisku a spolu s Denise Herrmannovou (12.) a Franziskou Preussovou (6.) tešia nemecký biatlon ďalej. Hinzová získala prvú medailu z majstrovstiev sveta a pripísala druhé striebro pre nemecký tím.

S pretekmi môže byť spokojná aj Marte Røiselandová s bronzovou medailou. Momentálne je najúspešnejšou ženou doterajšieho predstavenia na týchto MS, keďže v zbierke už má po dnešku zlatú a dve bronzové medaily. Od dvakrát nepresne strieľajúcej Talianky ju však delila rýchlosť hlavne v streľbe, na trati si počínali podobne.
Foto: Medailové pódium vytrvalostných pretekov žien (Autor: Petr Slavík)


Malý glóbus má svoju majiteľku

V disciplínach sa rozdával aj prvý malý krištáľový glóbus, ktorý si vybojovala práve Hanna Öbergová. V tejto sezóne sa postupne umiestnila 10., 2. a dnes štvrtá. Celkovo nazbierala 128 bodov. Za jeho ziskom zaostala Dorothea Wiererová so 114 bodmi a Justine Braisazová so 112 bodmi.
Výsledok vyhľadávania obrázkov pre dopyt hanna oeberg
Foto: Hanna Öbergová (Autor: Whec)


Fialky za očakávaním

Pre Paulínu Fialkovú dnešné preteky začali skvelo. Prvé kolo rozbehla na úrovni 17 sekúnd za líderkou v behu, strelecky nepochybila a zaradila sa dokonca na 2.priečku. Od ďalších položiek si cestu za úspechom skomplikovala. Najprv jednou chybou v ležke a napokon tromi v stojke. Celkovo si pripísala štyri trestné minúty naviac a v cieli sa ocitla na 24.pozícii. Je to jej najhorší výsledok na majstrovstvách.

Jej sestre Ivone sa preteky rovnako nepodarili podľa predstáv. Začala dvoma chybami v ľahu, pokračovala nulou, z čoho sa črtal skvelý výsledok v prvej desiatke. Nádeje pochovala záverečnou stojkou, keď ju nezvládla a odniesla si z nej tri minúty naviac. V cieli jej patrila presne 40.priečka a do celkového hodnotenia SP si zapísala jeden bodík. Pravdepodobne mladšiu zo sestier uvidíme aj v zmiešanej štafete dvojíc vo štvrtok a veríme, že svoj talent ešte pretaví do pekného umiestnenia.

Určite ma mrzí tá posledná stojka. Vysúdim, že som možno prepískla to štvrté kolo, lebo som sa cítila veľmi dobre na lyžiach. Servismani zase raz odviedli brutálne dobrú prácu, lyže sme mali jedny z najlepších. Cítila som sa dobre a možno som chcela trošku vygradovať to tempo a začali sa mi na stojke triasť nohy. Mohla som si to nechať až na posledný okruh. Vytrvalostný nepatrí medzi moje najsilnejšie disciplíny, je to dlhé a náročné. Ako som povedala, s dvoma sa ešte dalo počítať, išla som si vo svojom režime, ale nechala som sa uniesť tým, že som sa veľmi dobre cítila a mala som okolo seba rýchle súperky. Chcela som sa trošku potiahnuť a na poslednej stojke sa mi už roztriasli nohy a neustála som to. Som pozitívna v tom, že som sa dobre cítila na lyžiach, asi najlepšie zo všetkých pretekov. Uvidím, čo povedia analýzy, možno je pocit trochu iný než skutočnosť. Ale stále sa cítim dobre na lyžiach. Dnes mi zo štyroch strelieb jedna ušla, to ma mrzí, ale stále je tu zopár šancí a pokusov, takže ideme ďalej. S trénerkou sme sa dohodli, že sa o budúcnosti porozprávame po dnešných pretekoch, ale všetko je to na tréneroch, ako sa oni rozhodnú a čo mi povedia.

Zvyšným dvom reprezentantkám sa preteky nepodarili - Veronika Machyniaková s tromi chybami dobehla 63. a Terézia Poliaková 86. s priepastnou deväťminútovou stratou na Wiererovú.

Výsledkový servis


Zajtra pokračujú vytrvalostné preteky a predstavia sa v nich muži v rovnakom čase (14:15).

Foto: Dorothea Wiererová (Autor: Eurosport)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára